Servicetjenester PROFF

Byggdok

I de siste årene har det vært meget stor fokus på sikkerhetsdatablader på byggeplass. Skjerpelser i regelverket har gjort at proffkunder nå også etterspør all dokumentasjon, og da spesielt FDV-dokumentasjon. For å yte best mulig service, har vi i samarbeid med byggenæringens egen byggevaredatabase NOBB (Norsk ByggevareBase) utviklet en løsning som gir ALL dokumentasjon på varer kjøpt inn til et prosjekt. Løsningen er veldig enkel å bruke, og det stilles små krav til IT-kunnskaper. Du får et brukernavn og passord fra oss og kan når som helst se – i tillegg til å laste ned – all dokumentasjon når du trenger det! For mer informasjon eller registrering, ta kontakt med oss ut på nyåret, da skal vi være operative

I de siste årene har det vært meget stor fokus på sikkerhetsdatablader på byggeplass. Skjerpelser i regelverket har gjort at proffkunder nå også etterspør all dokumentasjon, og da spesielt FDV-dokumentasjon.

For å yte best mulig service, har vi i samarbeid med byggenæringens egen byggevaredatabase NOBB (Norsk ByggevareBase) utviklet en løsning som gir ALL dokumentasjon på varer kjøpt inn til et prosjekt.

Løsningen er veldig enkel å bruke, og det stilles små krav til IT-kunnskaper. Du får et brukernavn og passord oss og kan når som helst se – i tillegg til å laste ned – all dokumentasjon når du trenger det!

For mer informasjon eller registrering, ta kontakt med oss!

HVORDAN FUNGERER BYGGDOK?
Når du handler byggevarer hos ossr, blir varene registrert på et prosjektnavn eller prosjektnummer alt etter hva du ønsker, og så lagt inn i det aktuelle prosjektet i ByggDok. Etter dette overtar datasystemene resten av arbeidet! Hele ordren blir automatisk koblet mot byggevarene i NOBB, og all dokumentasjon som tilhører de varer som er handlet blir samlet i mapper du får tilgang til.


Når du logger deg på med brukernavnet og passordet du har fått fra oss vil du se en oversikt over alle prosjektene dine. Disse prosjektene blir oppdatert med produkt- dokumentasjon etter hvert som det blir kjøpt varer til det pågjeldende prosjekt.

Du kan nå velge hvilket prosjekt du skal hente ut dokumentasjon fra ved å klikke på prosjektet.

Når du er inne i valgt prosjekt vil du bli presentert for en ryddig oversikt fordelt på dokumentasjonstyper på alle varer som er levert til prosjektet.

Ved hjelp av avkrysningboksene kan du nå velge de dokumenttypene du ønsker, trykke på «Last ned»-knappen, og få disse dokumentene på ditt «Skrivebord» på PC-en.

Hvis det kun er et utvalg av dokumentasjon du trenger, kan du trykke på den aktuelle mappen og velge dokumenter enkeltvis og «Last ned» for å få det til ditt «Skrivebord».

Det er en mappe i skjermbildet som heter «Varer uten dokumentasjon». Der ligger det eventuelle varer som en produsent har utelatt å legge inn dokumentasjon på. Ved å gå inn i denne mappen kan du krysse av aktuelle varer og trykke på ”Etterlys dokumentasjon” for å be produsentene om å legge dette inn.

Erfaringsmessig vil produsentene gjøre dette omgående, og dokumentasjon blir automatisk oppdatert i ditt prosjekt!

I løpet av høsten 2012 vil det komme en «app» til iPhone og Androidtelefoner som gjør deg i stand til å se all dokumentasjon fra din mobil. Det vil da også være mulig å ta bilder på byggeplass med telefonen. Bildene vil da automatisk bli lastet opp på prosjektet i en egen mappe som vil hete «Bilder fra byggeplass».