Cobuilder Produktexchange

Mange håndverkere opplever at dokumentasjon, skjemaer og annet papirarbeid spiser veldig mye av en arbeidsdag. Vi sørger for at du alltid har ryddig oversikt, med all lovpålagt dokumentasjon tilgjengelig til enhver tid. Vi er allerede koblet opp mot BYGGDOK, som er en gratis løsning til våre kunder, og før sommerferien, vil vi være oppkoblet til Cobuilders Produktexchange

PRODUKTXCHANGE

Bransjesystemet som hjelper deg å oppfylle dokumentasjonskrav ved bruk av produkter og kjemikalier på byggeplass.

Dette systemet er bransjens mest brukte for å dokumentere produkter på byggeplasser. Systemet er skreddersydd for håndverkere og entreprenører som bruker systemet for å oppfylle lov og markedskrav til dokumentasjon av produkter.

 

I ProductXchange vil du også kunne få overlevert dokumentasjon fra dine underentreprenører ved å invitere de på byggeplassen. ProductXchange vil avdekke produkter som ikke er dokumentert i henhold til gjeldende lov- og markedskrav.

 

 

I ProductXchange finner du blant annet:

 

  • Ytelseserklæringer.

  • Anvisninger.

  • Sikkerhetsdatablader.

  • Risikovurdering av produkter og alternative produkter.

  • Informasjonsblader.

  • Svanemerkede byggevarer.

  • BREEAM-NORs Egendeklarasjoner opp motsjekkliste A20 og emne HEA 9.

  • Teknisk Godkjenning fra Sintef Byggforsk.

  • EPD (Environmental Product Declaration).

 

 


 

Registrer deg som bruker av ProductXchange i dagog motta automatisk dokumentasjon etter hvert somdu handler på våre byggevarehus. For registrering og mer informasjon om bransjesystemet gå inn påproductxchange.com/no/Norge/

 

CoBuilderPro
Jobb smartere, spar tid og lever FDV på 1-2-3

CoBuilderPRO gir deg mulighet til å samle dokumentasjon via smarttelefon eller web. Få kontroll på dokumentasjon på alle dine prosjekter, uansett hvor du er. Ved at coBuilderPRO er synkronisert med ProductXchange er begge systemene til enhver tid oppdatert med lovpålagt dokumentasjon.

 

Innsamling av dokumentasjon:

 

  • Bruk mobilen for å scanne strekkoder på produktene og knytt produkter og dokumentasjon til ditt prosjekt.

  • Ta bilder, legg på beskrivelsestekst og knytt det rett på prosjektet.

  • Inviter dine underentreprenører og motta deres dokumentasjon på din byggeplass.

  • Få hjelp på vernerunden med en smart sjekkfunksjon for å sjekke om UE har levert lovpålagt dokumentasjon.

  • Last opp tegninger og annen prosjektspesifikkdokumentasjon via web for å kompletere FDV.

 

BYGGDOK

I de siste årene har det vært meget stort fokus på sikkerhetsdatablader og byggeplass. Skjerpelser i regelverket har gjort at proffkunder nå også etterspør all dokumentasjon, spesielt FDV-dokumentasjon.

 

For å yte best mulig service, har vi i samarbeid med NOBB (Norsk ByggevareBase) utviklet en løsning som gir ALL dokumentasjon på varer kjøpt inn til et prosjekt.

 

 

Hvordan fungerer Byggdok?

Løsningen er veldig enkel å bruke, og det stilles små krav til IT-kunnskaper. Du får et brukernavn ogpassord fra oss og kan når som helst se – i tillegg til å laste ned – all dokumentasjon når du trenger det!

 

Når du handler byggevarer hos oss, blir varene registrert på et prosjektnavn eller prosjektnummer alt etter hva du ønsker, og så lagt inn i det aktuelle prosjektet i ByggDok. Etter dette overtar datasystemene resten av arbeidet! Hele ordren blir automatisk koblet mot byggevarene i NOBB, og all dokumentasjon som tilhører de varer som er handlet blir samlet i mapper du får tilgang til.

 

Få enkel oversikt med Byggdok:

 

  • Du logger deg på med brukernavn og passord, og får opp en enkel oversikt over alle prosjektene dine. Disse prosjektene blir oppdatert med produkt-dokumentasjon etter hvert som det blir kjøpt varer til det gjeldende prosjekt.

  • Velg hvilket prosjekt du vil hente ut dokumentasjon fra ved å klikke prosjektet.

  • Når du er inne i valgt prosjekt vil du bli presentert for en ryddig oversikt fordelt på dokumentasjonstyper på alle varer som er levert til prosjektet.

  • Ved hjelp av avkrysningboksene kan du velge de dokumenttypene du ønsker, trykke på «Lastned»-knappen, og få disse dokumentene på ditt «Skrivebord» på PC-en.

  • Hvis det kun er et utvalg av dokumenter du trenger, kan du trykke på den aktuelle mappen og velge dokumenter enkeltvis og «Last ned» for å få det til ditt «Skrivebord».

  • En egen app til iPhone og Androidtelefoner gjør deg i stand til å se all dokumentasjon fra din mobil og du kan også ta bilder på byggeplassen med telefonen. Bildene vil automatisk bli lastet opp på prosjektet i en egen mappe.